Uskoro ćemo svi voziti kineske automobile

Bez autora
Apr 17 2023

Dugo se na kineske automobile gledalo sa podsmehom. Ali se to menja, i to prilično brzo

Kinezi bi uskoro mogli da prestignu velike automobilske nacije kada je u pitanju izvoz. Već sad su se popeli na treće mesto u svetu.

Kina želi da se probije u sam vrh svetskog tržišta automobila. Posle nekoliko neuspelih pokušaja da postanu značajan faktor na svetskom tržištu, kineski proizvođači automobila nedavno su zabeležili velike uspehe, piše Dojče vele.

Prema podacima kineskog automobilskog udruženja KAAM, izvoz automobila iz Kine od 2020. godine se utrostručio. Sada iznosi oko 2,5 miliona vozila godišnje.

Time se Kina popela na treće mesto na svetskoj listi izvoznika. Ispred nje je samo Nemačka, a na vrhu je Japan.

Prošle godine iz Nemačke izvezeno 2,61 miliona automobila, dok je Japan isporučio oko tri miliona, navodi Nemačko udruženje automobilske industrije (VDA). Međutim, dok izvoz vozila iz starih industrijskih zemalja napreduje sporo ili nikako, potražnja za automobilima iz Kine ubrzano raste.

Ta trka će biti centralna tema automobilskog sajma koji počinje sledećeg utorka, 18. aprila u Šangaju.

Kineski proizvođači već su vodeći na tržištu u delovima Bliskog istoka i Latinske Amerike. Ali čak i u Evropi je sve više automobila „Made in Kina".

Pre više od deset godina Kinezi su pokušali da se etabliraju u Evropi, ali u doba motora sa unutrašnjim sagorevanjem, nisu mogli da smanje jaz u odnosu na zapadnu konkurenciju. Sa vozilima sumnjivog kvaliteta nisu dobro prošli na testovima sigurnosti.

Ali sve se promenilo masovnom pojavom električnih automobila. Tu se kineski proizvođači odjednom smatraju tehnološkim liderima.

Prema rečima stručnjaka za automobile, zahvaljujući ranijem početku Kina ne prednjači samo u izradi električnih automobila. I što se tiče povezanosti i autonomne vožnje neki kineski proizvođači su bolje pozicionirani od recimo nemačkih konkurenata.

Kineska grupa Gili je strateški dalekovidno pre nekoliko godina preuzela švedski brend Volvo i potpuno se usmerila ka električnoj budućnosti. A i kineski brendovi e-automobila kao što su BYD ili Nio polako se probijaju u inostranstvu.

Kinezi trenutno pokreću strategiju globalizacije sa svojim e-automobilima, što ne pogađa samo Evropu i Nemačku, kaže industrijski stručnjak Štefan Rajndl.

Verujem da će neki kineski proizvođač u narednih pet godina imati tržišni udeo do dva odsto u Nemačkoj", kaže Rajndl, piše Dojče vele.

To bi pre svega moglo da se desi u klasi kompaktnih automobila - tu nemačka industrija nije u stanju da posluje sa konkurentnim cenama.

Međutim, kineskim proizvođačima su potrebni etablirani trgovci kao prodajni partneri kako bi mogli da koriste postojeće prodajne mreže i lokacije. To je naročito važno za servis vozila.

„Mnogi kineski proizvođači misle da samo digitalnim strukturama mogu da oblikuju prodaju u Nemačkoj i Evropi ", kaže Rajndl.

Ali u ovoj zemlji kupci još uvek slabo prihvataju takve prodajne koncepte, vole da idu u radnju i gledaju.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik